JESTEŚ W: OFERTA >> RAMOWY ROZKŁAD DNIA
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00
7:00 – 8:00
- schodzenie się dzieci,
- stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym.
8:00 – 8:45
- zabawy indywidualne i w grupach,
- korzystanie z gier i układanek stolikowych,
- zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
- prace porządkowe w sali,
- zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
- ćwiczenia poranne.
8:45 – 09:00
- przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
- czynności samoobsługowe,
9:00 – 09:30
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole.
9.30 – 10.15
dzieci młodsze
9:30 – 11:00
dzieci starsze
Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową – uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 15 obszarów edukacyjnych:
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
- Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
- Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
- Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
- Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
- Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
- Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
- Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
10.15 – 11.00
dzieci młodsze
11:00 – 12: 30
dzieci starsze
Przygotowania do wyjścia na dwór:
- ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży,
- wdrażanie do samodzielności.
- zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
- zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
- zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
- spacery, wycieczki,
- zachowanie bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
11.00 – 11.30
Dzieci młodsze – Przygotowanie dzieci do obiadu:
- wdrażanie dzieci do samoobsługi,
- wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych
11.30 – 12.00
dzieci młodsze
Obiad dzieci młodsze
- odpoczynek poobiedni,
- słuchanie bajek relaksacyjnych,
12.00 – 14.30
dzieci młodsze
- przygotowanie do leżakowania
- leżakowanie
12.30 – 13.00
dzieci starsze
Dzieci starsze obiad – Przygotowanie dzieci do obiadu:
- wdrażanie dzieci do samoobsługi,
- praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
- zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
- wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych
13.00 – 14.30
dzieci starsze
Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
- zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
- zajęcia specjalistyczne,
14:30 -15:00
Podwieczorek – przygotowanie do podwieczorku
- wdrażanie dzieci do samoobsługi,
15:00- :17:00
- zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- prace porządkowe.